Archiv diskuse 2011

11.12.2011 (19:58) Beer Stars Břehy
BSB zůstávají po 5. kole bez porážky v základní hrací době. Přečtěte si více na www.beerstarsbrehy.cz.tl

4.12.2011 (21:37) Beer Stars Brehy
Dobrý den,
rádi bychom vás i touto cestou informovali o našich výsledcích v I. zimní přeloučské hokejbalové lize. Máme za sebou první hrací víkend a ze 3 zápasů si odnáším pěkných 7 bodů za dvě výhry a remízu. Děkujeme vám za přízeň a budeme rádi, když si za námi do Přelouče pod park najdete cestu. Rozpis dalších zápasů bude co nevidět na našich stránkách www.beerstarsbrehy.cz.tl nebo na facebooku.
S pozdravem za Beer Stars Břehy Michal Drápalík

Super reaguje: |4.12.2011 (22:01)
Super:-))

Beer Stars Brehy reaguje: |5.12.2011 (09:05)
Doplnil bych, že informace o tabulce jsou již aktuální, stejně tak rozpis zápasů…

23.11.2011 (21:13) Obcelidem.cz
Vážení, dnešní Hospodářské noviny přinesly článek o tom, že situace v našich obcích je nejhorší za posledních 20 let a že obce musí rozprodávat svůj majetek. Tématem je i porovnání návrhů změny rozpočtového určení daní z dílny ministerstva financí a ODS. „Srovná-li se Kalouskův návrh zákona a návrh občanských demokratů, pak by v praxi malé obce přišly zhruba o tisícovku na hlavu v případě návrhu ODS oproti tomu, co navrhuje ministerstvo. Obce do deseti tisíc obyvatel by dostaly celkem o 3 a tři čtvrtě miliardy méně, města do padesáti tisíc obyvatel o miliardu méně a teprve města nad padesát tisíc by si polepšila ve variantě ODS oproti Kalouskově. A zatímco Kalouskův návrh přináší jen trojnásobný rozdíl v daňových příjmech na hlavu mezi malou obcí a Prahou, u jedné z variant návrhu ODS je to až 3,6násobek,“ píše se v Hospodářských novinách. Celý text najdete v dnešním vydání na straně 16. Pomozte prosím projektu Obce-lidem.cz a požádejte svého starostu, aby na náš web upozornil umístěním banneru odkaz. Pošlete ještě dnes upozornění do obcí, které znáte a na kterých Vám záleží, přes formulář na www.obcelidem.cz. Sdílejte stránku obce-lidem.cz i na svých Facebookových profilech a upozorněte své přátele a známé „o kolik by jejich obec mohla získat více“. odkaz Hlas, který rozhodne, je váš. Tým Obcelidem.cz

22.11.2011 (18:12) Multifunkční hřiště
odkaz

16.11.2011 (17:26) originální
odkaz

Plagiáty reaguje: |16.11.2011 (21:39)
Aha takže jednotný dopis, který jen starostové podepsali a poslali za svou obec!

15.11.2011 (10:00) Petr Morávek
Vysvětlit co to je RUD není tak jednoduché, aby to bylo na anonymní debatu. Zájemci o vážnější debatu na téma Rozpočtového určení daní nechť se ozvou na oficiálních stránkách obce nebo se přímo na obci zastaví. Pokusím se vysvětlit nebo alespoň sdělit to, co o tom vím.
Souhlasím s výzvou ptejte se. A nemusíte tak činit ani anonymně. Je demokracie a nemusíte se bát a schovávat v anonymních diskusích.
odkaz

Petr Morávek reaguje: |15.11.2011 (20:24)

Petr Morávek (Neregistrovaný) – e-mail 14.11.2011 16:57:50 ? (Včerejší)
Všeobecné otázky a dotazy > Dotazy > Odpověď na anonymní dotaz k RUD z neoficiálních stránek (č. 855686)
ODPOVĚĎ anonymnímu pisateli ( pisatelům ) z neoficiálních stránek obce na téma RUD :
K anonymnímu dotazu na neoficiálních stránkách obce sděluji stručně, co děláme pro zajištění vyšších příjmů z RUD pro obec Břehy a uvádím níže odkaz na dopis, který jsem odeslal v září 2011 přímo předsedovi vlády panu RNDr. Petru Nečasovi v rámci připojení k akci KLÍČ … spravedlivější rozdělování daní pro obce ( rozpočtové určení daní ), které je dáno zákonem…. a ten se má ( snad ) v PSPČR novelizovat.
Souhlasím s pisatelem v tom jeho „ptejte se“. Ano PTEJTE SE, pokud možno ještě dřív, než anynymně něco někam napíšete. Třeba i s dobrým úmyslem.
Níže je odkaz na dopis, který byl ze Břehů odeslán předsedovi vlády ČR panu RNDr. Petru Nečasovi :
( zvýrazněte, kopírujte a vložte do lišty nahoře )
odkaz
Problematika rozpočtového určení daní však není tak jednoduchá, abychom ji mohli postihnout v tomto zestručněném dopisování. Ono nestačí jen vzít velkým městům a rozdat vesnicím. ODS má, myslím, dobrý úmysl, nebrat Praze, Brnu a Ostravě, ale posílit přiměřeně daňové příjmy obcí. Ale ne na úkor velkých měst.
V rámci tohoto návrhu by měla mít obec Břehy stejně, jako podle návrhu MFČR. Ale jak říkám : Je to složité na stručný výklad vtomto diskusním rámci.
Petr Morávek – starosta

Tomáš Musil reaguje: |15.11.2011 (21:50)
Tak tady musím poděkovat starostovi za perfektně napsaný dopis panu Nečasovi a zároveň konstatovat, že anonym, co se níže podepsal „Ptejte se“ a „Stejný dotaz,…“, šlápl poněkud vedle. Je podle mě zbytečné u nás na vesnici takto blbě jít proti nějaké politické straně, byť většina našich zastupitelů za ni kandidovala, u nás to přece není o stranách, ale hlavně o lidech.

odpoved: reaguje: |16.11.2011 (07:53)
Souhlasím

Drtič reaguje: |16.11.2011 (08:47)
Souhlasím s dopisem, ale nesouhlasím s přístupem ODS k RUD. To že nevezmeme několika málo největším městům znamená další díru v rozpočtu ve výši 5 miliard a to si v době celosvětové krize opravdu nemůžeme dovolit – pomíjeje jak speciálně Praha s penězi daňových poplatníků zachází viz. tunely Opencard, Blanka a mnohé další.

Z návrhu rozpočtu 2012 reaguje: |16.11.2011 (16:53)
Jestli si můžeme dovolit zastupitelstvo za 950 tisic ročně, tak ještě není tak zle. Čerpám z návrhu rozpočtu na rok 2012, který je konečně ke stažení na obecních stránkách.

Peníze navíc reaguje: |17.11.2011 (09:22)
Obecní s.r.o. kemp nám do rozpočtu taky nic neplatí, tak se krize opravdu asi není proč bát. :-)) V rozpočtu 2012 mi chybí částka za ten půdní byt na mlýně, tu obec nechce proplatit? :-)) částku 600tisíc nikde není vidět. Jak to sním ted vlastně je? Nevíte někdo?

Drtič reaguje: |17.11.2011 (11:01)
Nechápu. Možná jste nebyl na poslední schůzi, ale nemýlím-li se prodej půdního bytu byl zahrnut do rozpočtu na letošní rok, viz. jednání posledního zastupitelstva obce….

Na vysvětlenou reaguje: |17.11.2011 (12:12)
Půdní byt, je byt číslo 6. je ten prostor v prvním patře a celá půda, co přece obec prodala za 600 tis. Ne byt s balkonem za 1 356 000Kč, který myslíte vy.

Tomáš Musil reaguje: |17.11.2011 (19:26)
Těch 950 tisíc nejsou jen mzdové prostředky. Pavel Jirava to už několikrát na veřejné schůzi vysvětloval. Chce to chodit na schůze a poslouchat a když ti není něco jasné, stačí se ho zeptat. Rozpočet si nemůžou psát jak se jim zlíbí, nebo tak, aby to bylo srozumitelnější, ale musí dodržovat vyhláškou přesně danou účetní osnovu (nebo jak to nazvat). K tomu půdnímu bytu, také si myslím, že to bylo zařazeno v rozpočtu už v letošním roce (2011).

Tomáši reaguje: |17.11.2011 (21:00)
A kde?

Tomáš Musil reaguje: |17.11.2011 (21:29)
Rok 2011 ještě přece neskončil, tak to nemůže být přeci nikde uveřejněno. Závěrečný účet se zpracovává až na jaře. Počkejme si do května, nebo pokud to chce někdo vědět ihned, nechť se osobně zeptá starosty nebo místostarosty.

Pro Tomáše reaguje: |24.11.2011 (21:53)
Tomáši, pletete se. Byt za 600 tisíc ještě není zaplacen – nikde v zápisech ze zastupitelstev nebo změnách rozpočtu není uvedeno a 950 tisíc korun v návrhu rozpočtu obce jsou převážně použity na odměny zastupitelstva. Pletu-li se, ať pan starosta nebo místostrosta tady napíše jak to je.

Tomáš Musil reaguje: |25.11.2011 (21:42)
Buď se podepiš, nebo předlož jasné důkazy. Tomu co tady tvrdíš, se mě opravdu nechce věřit.

K diskuzi reaguje: |25.11.2011 (23:12)
Neměla by spíš obec předložit informace jak to opravdu je
? Není tady od toho? Jestli byt není prodán, jako že asi není, když je stále ve vlastnictví obce Břehy (výpis z katastru nemovitostí), tak proč ho znovu nenabídneme k odprodeji? Dobrý peníze na něco potřebnýho. Jo a těch 950 tisíc je dost peněz a dvě placené funkce, jsou jaksi podle mě taky dost.

Dvě funkce? reaguje: |26.11.2011 (13:18)
No makat vidím jedině starostu, Jírava tak maximálně bere plat jinak nevidím, že by dělal něco extra navíc než ostatní zastupitelé, kteří berou ke všemu peníze jen za to, že sedí v nějakých nefunkčních výborech pro všechno!

Tomáš Musil reaguje: |26.11.2011 (19:14)
Jak může starosta předkládat nějaké informace, když se ho na to nikdo neptal? Jasně tady napsal, že vážnější debatu povede na oficiálních stránkách obce a jak jsem se tam právě díval, nikdo se ho tam na nic neptá. Nechápu, proč jsou tady ve Břehách lidi stále připo…., a schovávají se za anonymní diskuze. Znovu opakuju, není nic jednodušího, než se na OÚ osobně (či písemně) zeptat, pokud vám někomu není něco jasné. To že není něco zapsáno na katastru ještě není důkaz, trvá to několik měsíců, než se to objeví na webu CUZK. Co se týče těch 950 tKč, ještě jsem se stále ad anonyma nedozvěděl, jak přišel na to, že je to jen na mzdy 2 lidí. Ikdyby to tak opravdu bylo, takto to vypadá jako velká částka, ale když se to rozdělí na počet lidí a vydělí měsíci, není to zase tolik vzhledem k tomu že to je tzv. superhrubá mzda. A k tomu „makání“, ono většinou práce zastupitelů není vidět, ale dost z nich stráví mnoho hodin měsíčně prací pro obec, obětují svůj čas na schůzování a zas tolik za to nemají. A těch nervů kolem toho, věřte, že těch pár korun za to nestojí.

11.11.2011 (13:45) Ptejte se!
Jednoduše zadejte Břehy a web spočítá kolik by dostala naše obec při schálení zákona o rozpočtovém určení daní (RUD) a ptejte se jestli je zastupitlestvo pro tento zákon a prosazuje jej u svých poslanců za ODS a dalších, aby měla jen naše obec každoročně v rozpočtu o více jak 1,7 milionu více – viz:
www.obcelidem.cz

odkaz reaguje: |11.11.2011 (19:33)
odkaz

Stejný dotaz, dobrý odkaz :-)) reaguje: |13.11.2011 (23:54)
Dotaz
Proč ODS nepodporuje rozpočtové rozdělení daní lepší pro malé města a obce, ptejme se našich politiků za tuto stranu.

11.11.2011 (13:39) Bahníkova bez kamionů..
Že by se konečně něco pohlo a policie měla nástroj jak dostat kamióny z míst kde nemají, co dělat?!….
odkaz

JJ reaguje: |5.12.2011 (16:52)
Vy v tom článku vidíte, že by se tam psalo něco o policii? Já tedy ne…
Novela vyhlášky je především o tom, že bude dána krajům a obcím možnost na svých komunikacích provádět tzv. vysokorychlostní vážení (na těch komunikacích může i nyní vážit celní úřad).
Co to znamená? V komunikaci bude zabudováno vážní zařzení, které bude vozidla vážit při běžném provozu, i tak bude podle mě přetížené vozidlo potřeba někde odstavit. Jedno takové zařízení přijde cca na 7 milionů Kč. Je otázka kolik takových vah kraj na svých silnicích nainstaluje, když dnes nemá pomalu ani na údržbu komunikací, které jsou v převážné většině totálně zdevastované (ještě že letos bude snad mírná zima).

10.11.2011 (17:05) Lukáš Novotný
Obecní zastupitelstvo v součastné době řeší rozpočet obce na rok 2012.
Řekněte svým zastupitelům své nápady, návrhy a to, na co by se v rozpočtu nemělo zapomenout.
S pozdravem
Lukáš Novotný

7.11.2011 (22:37) Tetřevovi
Včera 6.11.2011 k nám přilétla andulka modrá harlekýn. Prosím, komu chybí ať se přihlásí na telefonu 777318162.

6.11.2011 (12:01) Podoba?
odkaz

2.11.2011 (23:55) Lukáš Novotný
Návrhy nových jízdních řádů i pro Břehy.
odkaz

Děs reaguje: |3.11.2011 (00:42)
a hrůza

JJ reaguje: |9.11.2011 (14:54)
… a bude hůř 🙂

2.11.2011 (10:28) Policieeeeee
Koukám dnes je na Přeloučsku nějaká extra policejní akce ne? kterýmkoli se hnu směrem všude stojí a staví!

30.10.2011 (12:49) Lukáš Novotný
Přidej se. https://www.facebook.com/obecbrehy

Lukáš Novotný reaguje: |2.11.2011 (19:54)
odkaz

28.10.2011 (12:39) Ze schůze
Byla to včera lekce demokracie v přímém přenosu. Hrůza.

Karel Kryl – Demokracie reaguje: |29.10.2011 (13:50)
odkaz

14.10.2011 (09:48) Tyčáci
15000 originálních přístupů za 2 roky fungování.
DĚKUJEME ZA PODPORU

Taky děkujeme reaguje: |23.10.2011 (00:48)
Díky za to co děláte.

12.10.2011 (22:55) Lukáš Novotný
Dobrý den,
budu hledat dobrého kominíka, nechcete se někdo přidat a podělit se o náklady na jeho dopravu???

Lukáš Novotný reaguje: |15.10.2011 (08:43)
Kominík stihne za den pořádně 5 domů. Což už máme. Kdyby někdo chtěl kontakt není problém.

2.10.2011 (18:16) monika
Já se neurážím, ale ať si to vyzkouší někdo jiný a pak si o tom můžeme popovídat, co jde a nejde. A s tou trasou, nechcete to udělat kolem hřiště, aby děti nebyly uhnané 🙂

Nebo.. reaguje: |3.10.2011 (08:43)
..kolem sokolovny, a pak že se neurážíte!. Jenom proto že chce někdo zkrátit maratón na půlku neznamená, že je z toho třeba dělat závod pro nítěnky.

Les reaguje: |3.10.2011 (14:04)
Tak příští rok seto uděla jěšte delší aby rypáci si mohli zase stěžovat když chcete maraton tak ho budetemít nazdar,,,,,,,,

prales reaguje: |3.10.2011 (21:36)
Les, až budeš mít malé děti, pochopíš. Není to dlouho co ti bylo 18, a když čtu tvůj příspěvek, tak ještě s vlastním potomstvem radši počkej a spíš se starej, abys nedělal ostudu při útoku.

Iva reaguje: |4.10.2011 (16:18)
Milí břežáci, aby se opravdu nadšení hasiči nezačali starat jenom o to, aby nedělali ostudu při útoku! To opravdu nemáte odvahu říct organizátorům zábavy pro Vás a Vaše děti včas a hlavně sami za sebe, co by se dalo vylepšit a nebo dělat jinak. A ne tady rejpat den před akcí, že to zas bude maratón a hned po akci napsat, že to byl maratón. Nikdo nemusel jít celý úsek, stačilo se u stavidla obrátit a jít po cestě zpátky na hřiště. Tahle trasa funguje už 4. rokem a nikdo si nikdy nestěžoval, až letos. Snad nechcete 20 stanovišť rozmístit po kempu a na hřišti, to by teprve byly fronty!!! Nebo chcete míň stanovišť? Taky to nadšení hasiči můžou dělat jen pro děti, které jsou v hasičském kroužku. Všechny děti bolejí nožičky, ale vždyť se to jednou za rok dá vydržet a obzvlášť, když byl tak pěkný den.

prales reaguje: |4.10.2011 (22:25)
Milá Ivo, přečti si ještě jednou příspěvek od „Lesa“, opravdu se ti zdá zcela v pořádku? Mě tedy ne a proto na něj reaguju. Už jen ten tón, jakým je ten příspěvek psán. Můj příspěvek přeci není kritika celého organizačního týmu, mě se jen nelíbí, jak na mnohdy objektivní kritiku nahlíží jedinec, který se podepsal jako Les. A Ty jsi Ivo byla v posledních čtyřech letech s dětmi (vnoučaty) na pohádkovém lese?

Iva reaguje: |5.10.2011 (10:06)
Mně zase mrzí, že to řešíte na těchto stránkách anonymně a neřeknete Monice, Heleně atd. (určitě znáte některé z organizátorů osobně) svoje připomínky, náměty, rozhodně by to bylo příjemnější, než takhle. To si myslím, že moc chutí do dalších akcí nepřidá. Všichni jsme byli malí a víme, že dětem se nechce chodit, ale jenom se někde posadíte, už mají plno elánu.

skřítek reaguje: |5.10.2011 (11:14)
Myslím si, že třeba nejde ani tak o to, že by děti bolely nožičky, ale hlavně tak poslední třetina je už moc nebaví a ano, dvacet soutěží rozmístěných v kempu, a na hřišti není špatný nápad. Co je ale hlavní, informovat účastníky o tom, zda na konci čeká na děti nějaká odměna za to, že prošly všechny soutěže, nebo je to úplně jedno. To by si pak taky mohly vybírat, kam půjdou dřív, třeba podle délky front. Možná by taky stálo za to vyhlásit ne jen začátek, ale i konec, aby se tam všichni nenahrnuli v jednu hodinu, ale aby děti mohly průběžně přicházet a odcházet.
A podle mě tato veřejná, i když anonymní diskuse je přínosnější než to, že si o tom budou spolu povídat u kafe dvě kamarádky – tím se nic nevyřeší. Tady můžou debatovat všichni, každý může vyjádřit svůj názor a všichni si tyto různorodé názory můžou přečíst – i hasiči.
A není to žádné plivání na práci hasičů. Velice si vážím toho, že věnovali svůj volný čas i spoustu úsilí pro dobrou věc. Tohle je prostě debata o tom, jak to ještě vylepšit.

Drtič reaguje: |6.10.2011 (20:34)
Aneb budejme svou stopu…

Simona reaguje : |26.10.2011 (14:20)
Pohádkový les byl super a takového počáska je to krásná procházka pro všechny. Jste šikulky a je paráda, že se tomu ve svém volném čase a pro ostatní děti věnujete !!!!! DÍKY Síma a Náťa 🙂

30.9.2011 (22:19) Šášula
Hlavně aby zase Pohádkový les nebyl pohádkový maratón..

ZASE reaguje: |1.10.2011 (15:07)
nojo zase maratón, lidi děláte to pro děti ne pro vrcholové sportovce, takhle dlouho nemůže žádné dítě vydržet!!!!!!

Březová alej reaguje: |2.10.2011 (11:42)
a hlavně ta fronta, tu si rodiče zvlášť vychutnali

monika reaguje: |2.10.2011 (13:10)
Nevím, co chcete, když se něco dělá je to špatný a když se nic neudělá, tak taky. Hlavně, že nám každý pomohl. Jo kritizovat umím taky. Ale vždyť si to můžete vyzkoušet a zorganizovat příští rok samy. A nevím jak vám to půjde. Děláme co můžem a koukám nestačí to. Tak sorry. Těším se na lepší.
Vždycky máme stejnou trasu a nikdy to nikomu nevadilo a maraton je trošku delší… Máto vůdec cenu něco dělat ????????

Má to cenu! reaguje: |2.10.2011 (13:43)
Jenom protože je to dobrý záměr a vůle i ochota obětovat volný čas neznamená, že to nejde udělat lépe. Koneckonců kdyby to bylo kratší určitě se uleví i pořadatelům, to si přece vůbec neodporuje, naopak! Pořadatelé budou méně unavení a nebudou se muset zhrzeně urážet a děti i rodiče budou také méně unavení a málokdo pak bude mít co křičet…

29.9.2011 (16:32) Věra Novotná
Zvu Vás všechny na naše pravidelné setkání, tentokrát s panem Pavlem Váňou, bylinkářem a léčitelem. Setkání se koná 5.10.2011 od 16:00 v restauraci autokempu Buňkov.

Poděkování reaguje: |6.10.2011 (23:23)
Děkuji paní Novotné za uspořádání perfektní setkání s panem Váňou. Jen tak dále a těším se na další setkávání. Děkuju.

26.9.2011 (14:41) Drtič
Když jsem psal poslední Blok o Břežských židech, narazil jsem na to, že mám vlastně jen dvě fotografie některého z obchodů rodu Kopperlů ( pomíjeje jeden malý obrázek na pohlednici ) a vůbec žádnou fotografii někoho od Kopperlů. Pokud byste někdo našel ve svém fotografickém archivu budu povděčen.
OBECNĚ budu povděčen za jakékoliv starší fotografie či dokomunty dotýkající se naší obce a občanů.

24.9.2011 (21:26) Tomáš Musil
Konečně dnes správná hudba při hlášení místního rozhlasu. Bylo to pro mě příjemným zpestřením oproti již každodenním pouštěním obehraným skladbám. Díky starosto.

a co že to hlásili? reaguje: |25.9.2011 (05:56)
a co že to hlásili?

Tomáš Musil reaguje: |25.9.2011 (08:36)
Že se nalezl u Cikánky pes kříženec asi retrívra s dogou (nebo něčím podobně velkým) a že je k vyzvednutí na MP v Přelouči.

Drtič reaguje: |25.9.2011 (09:36)
To mohlo vypadat zajímavě 😀

16.9.2011 (21:50) Břežák
Na to, že se poslední dobou roztrhl pytel s nejrůznějšími nebízeči jistojistě levnější elektřiny či plynu, na to jsem si už zvykl a ženu je od domu. Že elekrikáři nabízejí plyn a plynaři zase elektriku, budiš. Ale jak je možné, že obecním rozhlasem je takto zvýhodněna jedna firma, jako tomu bylo dnes. V obecním rozhlase bylo dopoledne přímo vyhlášeno: „Po obci budou chodit pracovníci R.., připravte si celoroční vyúčtování plynu a elektřiny…“. Vždyť tito podomní nabízeči používali řadu lživých argumentací jako třeba, že se Č.. a R.. sloučily, nebo takové pohádky o nižších cenách elektřiny od dodavatele plynu… Bohužel, díky tomu, že to bylo vyhlášeno obecním rozhlasem tomu spousta zejména starších občanů uvěřila a změnila dodavatele elektřiny. Já být Č..em, bránil bych se právní cestou. Je přeci nepřípustné, aby představitelé obce takto přes obecní rozhlas zvýhodňovali jednoho dodavatele energií před ostatními.

Drtič reaguje: |17.9.2011 (10:43)
Naprostý souhlas!

14.9.2011 (10:04) Zíma
Bude zase festival dechovek co byl loni před volbami?

Jana reaguje: |14.9.2011 (20:27)
Mě by spíše zajímalo, jestli bude letos Pohádkový les.?

Monika reaguje: |18.9.2011 (08:34)
Pohádkový les bude 1.10. 2011 ve 13 hod. se začátkem na hřišti… plakáty se už tisknou.

Káča reaguje: |20.9.2011 (20:27)
díky za info

9.9.2011 (20:21) dopravní nehoda „u rybníč
odkaz

víc foto na: reaguje: |9.9.2011 (20:30)
odkaz

5.9.2011 (07:47) Dotaz
Proč ODS nepodporuje rozpočtové rozdělení daní lepší pro malé města a obce, ptejme se našich politiků za tuto stranu.

1.9.2011 (20:08) Zajímavé
odkaz

tAKY ZAJÍMAVÉ reaguje: |5.9.2011 (18:33)
odkaz

31.8.2011 (22:14) Drtič
A CO SE VLASTNĚ KOMUKOLI LÍBILO NEJVÍCE Z PRODUKCE LETOŠNÍHO LETNÍHO KINA??
Myslím, že byl nakonec docela široký a pestrý výběr..

27.8.2011 (08:40) olina
kdo se chcete podívat na bombastický film,doporučujiSANCTUM o horolezcích a jeskynářích.určitě se vám bude líbit,napínavé od začátku až do konce

Drtič reaguje: |27.8.2011 (23:32)
A čím Vás to tak zaujalo? Mi to připadá jako tradiční hámotina Spokojených států, jistě srdcervoucí a děsivě napínavá, ale hámotina o ničem… 😉
Nicméně proti gustu.. 😛

25.8.2011 (23:47) Lukáš Novotný
Dobrý večer, odpověď dnes na pracovní poradě k hlášení byla, že komerční hlášení stojí 50Kč. Osobně jsem i proti komerčním hlášením v ranních hodinách.
A další zajímavé zjištění je, že se můj příspěvek který jsem zaslal na obec již před 14dny se do Břeřanu z důvodu nedostatku místa nevešel 🙂

raději ne reaguje: |26.8.2011 (15:22)
Tak to víš, raději spousta krásných obrázků, než Tvůj článek. A navíc, menší písmo by už důchodci nemuseli přečíst, anebo to někdo neumí?

Odveta reaguje: |26.8.2011 (16:29)
Jde o princip a slušnost.

Břežan reaguje: |26.8.2011 (21:28)
To se divím, že Vás to pane Novotný udivuje. Je přeci jasné, že Břežan vyšel jen kvůli tomu, že je možné se pochlubit novou školkou. Přece si tu chválu pan Morávek nebude kazit nějakým negativním příspěvkem opozičního zastupitele. Už jen samotné změny a nezměny v redakční radě jsou tomu dobrým důkazem.

24.8.2011 (11:23) Placená reklama
Když se hlásí v obecním rozhlase reklama na nějaký obchod ( nemyslím pojízdné prodejny typu textil, uzené, chlast či slepice ), ale na obchod kamenný, zejména neustálé hlášení o Autodílech Musilovi. To mají jen tak zadarmo či ze známosti nebo si to nějak platí? Mohou to mít zadarmo i ostatní podnikatelé nebo kolik je cena za vyhlášení?

Tomáš Musil reaguje: |24.8.2011 (23:07)
Nejsou Musilovi jako Musilovi. Osobně mě také vadí neustálá reklama v obecním rozhlase na kamenné obchody, jako Musilovi Chvaletice, nebo nábytek Pce. Nechápu proč když já pořádám výstavu, kterou dělám pro lidi a ze které nemám žádný zisk, jsem v obecním rozhlase vyhlášen během dvou týdnů jen jednou, kdežto kterýkoli prodejce je hlášen v rozhlase dvakrát denně. To je dle mě škoda.

Drtič reaguje: |25.8.2011 (11:55)
A ji si furt myslel jakou to máš širokou obchodní činnost 😀

17.8.2011 (13:14) xx
nevidím důvod

Drtič reaguje: |17.8.2011 (17:26)
Proš taky 🙂
Njn chvála je hodná i s y, tedy minimálně bývala, každopádně příspěvky do diskuse po sobě nečtu ani na rychlo natož abych jej kontroloval zevrubněji. Až najdete v oficiálních textech, pořpípadě bluKu budu rád když dáte vědět. Každý jazykový korektor je vítán 😉

16.8.2011 (21:54) xx
chválihodné

+++ reaguje: |16.8.2011 (23:20)
doporučuji xx se podepsat +++ :-)))

14.8.2011 (22:52) xx
jak může kronikář dělat hrubky….to bude asi překlep?

Kronikář reaguje: |14.8.2011 (22:56)
Naprosto běžně, texty po sobě se opravují vždy nejhůře… Kdepak je tentokrát?-)

* reaguje: |16.8.2011 (00:23)
tak asi nikde 😉

11.8.2011 (20:18) Lukáš Novotný
Dobrý den všem, v blízké době výjde po delší odmlce Břežan, kdo má jakýkoliv příspěvek nebo dotaz, napište ho prosím na obecní email – oubrehy@prelouc.cz (To že výjde, zaznělo včera na poradě zastupitelů.)

31.7.2011 (10:19) Ella Čapková
Kdy bude probíhat akce sběru šatstva ap. ve spol.s Broumovem-prosím hodinu, čas a přesné místo. Děkuji

Lukáš Novotný reaguje : |14.8.2011 (18:06)
Po domluvě s paní Kumštýřovou z Přelouče, zasílám tuto informaci pro paní Čapkovou a samozdřejmě i ostaní občany. Ostaní bude zveřejněno na obecním webu a snad i v Břežanu. S pozdravem Lukáš Novotný Sdružení žen při KDU – ČSL Přelouč, MO KDU-ČSL Přelouč a Charita Přelouč pořádají SBĚR OŠACENÍ v pátek 23. září 2011 v čase od 8 do 16 hodin. Sbírá se čisté ošacení včetně obuvi, ložného prádla i hraček. Sběr proběhne na přeloučském nádraží přímo do přistavěného vagónu (vpravo od budovy nádraží). Zásilka poputuje do Diakonie Broumov, kde všechno roztřídí a pak poskytnou potřebným lidem. Děkujeme!

Drtič reaguje: |14.8.2011 (20:10)
Je chválihodné, že něco takového je a funguje. Stále ale nějak ani po těch letech nemohu pochopit proč zásobujeme Broumovsko, když by to rozhodně více potřebovaly jiné než ty evropské regiony a když už máme zůstat v Čechách tak pro nezůstat v Pardubickém okrese nebo alespoň kraji??

17.7.2011 (18:12) Lukáš Novotný
Koho zajímá co mu létá nad hlavou najde odpověď je zde. odkaz

Tyvoli reaguje: |18.7.2011 (12:19)
za chvilu sem budeš dávat i kdy je nejlepší čas na mrouskání ne! dávej sem co se týká obce a hon si blbě ego někde jinde

k tyvoli reaguje: |19.7.2011 (01:58)
Jelikoz nad naší obcí je letecky koridor,tak se tato informace obce týká. A já za ní děkuji. Tyvoli nemáš něco společného s pozemky za těch 85 kaček? Ty se obce taky docela týkají :)))

K tyvoli, tyvoli reaguje: |19.7.2011 (09:36)
Však ty koridory sou skoro všude, to taky spadáme do koridoru dálnice a taky je nad náma koridor přeletu čápů a orlů mořských a určitě obcí vede někde i koridor sviní nebot furt tady na nějaký narážíme. A proč se k tyvoli znova nepodepíšeš Novotný, stejně každý ví že pozemky za 85 dokážeš přidat do každého sebevzdálenějšího tématu jen ty!

tomu tyvoli reaguje: |19.7.2011 (09:56)
Pan novotný jako jeden z malá upozornil na to kdy se i podle mě ne dobře a hlavně neveřejně a svým příbuzným prodal obecní majetek. Urážet Ho je ukázkou toho jaké informace tyvoli mate, je mi vás líto. Musí vas ten pan novotný moc trápit když vám vadí odkaz na počasí a jak létají letadla. Pro mě neznámé stránky a díky za ne. Pošle te prosím tyvoli ten koridor čápů, ať z vas taky něco máme.

Kuvoli reaguje: |19.7.2011 (13:44)
tedy takhle sám sebe bránit to je hodně smutný – jak to pro vás můžou být neznámé stránky když jste je sám dal nebo už při své schizofrenii ani nevíte za kterou osobu kdy mluvíte? to je ale spíš příklad pro psychiatra ne k diskusi

Lukáš Novotný reaguje : |19.7.2011 (16:40) Velice mě pobavila reakce na vložený odkaz na téma, letadla co létají nad naší vesnicí. Věřte známý neznámý:-), že moje ego je tím velmi zasaženo:-)) Spíše se zamýšlí nad tím co jsem Vám osobně udělal, že mě zde veřejně urážíte a určujete co mám psát nebo ne? Co za tím asi bude?? Máte-li semnou problém, navrhuji Vám pojďte na pivo a proberme to. Možná tím ztratíme oba několik minut, ale třeba uznám, že se pletu a vložit na diskuzi odkaz o pohybu letadel i nad naší obcí byla opravdu obrovská chyba:-)) Malá obhajoba mého opravdu nepřípustného skutku :-)) Na tento odkaz se mě ptalo již několik lidí tak není nic jednodušího ho dát všem veřejně k dispozici. Je naštěstí rok 2011 a toho času demokracie. Nevěřil byste také tyvoli jakou to udělá dětem radost, když jim zjistíte odkad a kam letí letadlo, které vidí nad vesnicí, ale rozumím, že to třeba nechápete a nebo nechcete pochopit, ale to je mi bohužel líto. Jinak jsem rád, že čtete tuto diskuzi a zajímáte se o dění v obci, a těším se na vaše náměty a připomínky.

13.7.2011 (21:24) Lukáš Novotný
Dávejte na sebe pozor. odkaz

Tyvole reaguje: |14.7.2011 (16:52)
Ono prší, kdo by to byl do tebe řek že si všimneš!

Lukáš Novotný reaguje: |14.7.2011 (19:56)
O mě nejde, jen posílám odkaz na dobrou předpověď počasí s blesky. Co nám pošleš hezkého tyvole ty? :-))

Jiří Jura reaguje: |20.7.2011 (14:26)
Osobně dávám přednost stránce odkaz (k dispozici je i verze pro iPhone). A škoda, že už nejede stránka www.blesky.cz, ta uměla detekci jednotlivých blesků.

Drtič reaguje: |20.7.2011 (21:42)
a já nesleduji počasí vůbec – v létě je vedro a v zimě sněží, a těm ostatním drobnostem nechávám volný průběh, život už je tak dost naprogramovaný, nechme si trochu toho překvapení….

6.7.2011 (17:11) Pravda
Umíte taky něco pochválit? Jen samá kritika a že se něco udělalo dobře se na těchto stránkách nedočteme a to by se taky mělo ….. Tak hurá na to. Nic se vám v obci nelíbí?

Tomáš Musil reaguje: |6.7.2011 (20:40)
Netvrdil bych, že se tady nic nechválí, o pár příspěvků níže jsem třeba já psal, že jsem rád alespoň za tu přístavbu MŠ, když nedopadla nová školka. Taky jsem rád za nově opravenou školu, ikdyž jsem z toho měl ještě před začátkem školního roku obavy. Taky se „nám“ povedlo třeba dětské hřiště. Jistě by se ještě něco našlo, ale co mě stále trápí (momentátně asi nejvíc) je ten úděsný prostor před hospodou Na křižovatce. Nevím jestli je problém v tom, že ještě stále po tolika letech pan architekt, co to měl naprojektovat toto neudělal, nebo se nic neděje z důvodu nedostatku peněz? Tak se občani a OÚ domluvme, a pojďme jeden víkend na to sami svépomocí, alespoň trochu to tam zkrášlit. Vždyť by stačilo prozatím udělat tam třeba zelený ostrůvek, pár záhonů květin, pořádný chodník ze zámkovky a srovnat povrch na parkovišti, aby se pak na něj mohl dát ten asfaltový recyklát. Byl by to takový problém, navíc kdyby byly nápomocni s technikou Technické služby?? Šel by do toho někdo?

pRAVDĚ reaguje: |7.7.2011 (12:40)
Pravdo, co se líbí a nelíbí tobě ??? Vše má dvě strany. a S OBECNÍM MAJETKEM SE MÁ ZACHÁZET HOSPODÁRNĚ A V CO NEJVĚTŠÍ PROSPĚCH VŠECH OBČANŮ. tO JE TO CO TADY VIDÍM, ŽE LIDEM NEJVÍCE VADÍ.

Drtič reaguje: |7.7.2011 (14:53)
Není to na těchto stránkách, ale v této diskusi. A ono ano, lidé se většinou ozývají když se jim něco nelíbí, to je neodmyslitelný a těžko postižitelný fakt. Koneckonců vy také chválíte někoho jen tak, když to zrovna není váš nadřízený, někdo z rodiny nebo potom nejhorší možná, když od něj něco chcete?! Mohu pochválit nějakou knihu nebo když někdo ve svém volnu něco udělá nezištně pro společnost, ale obtížně se někdo chválí za to, že dělá svou práci, za kterou je placený nebo Vám snad někdo denně říká, hele Josef si skvělej, dneska zase udělal to co si měl… Koneckonců nezištně v diskusi chvalte, diskuse je otevřená všemu lezení…

Šperha reaguje: |3.4.2012 (05:14)
Pravdu díš….:-)
tvorba www stránek

28.6.2011 (07:22) Drtič
Co vlastně Břežan? Nějak teď vůbec nevychází..

B. reaguje: |28.6.2011 (20:53)
Za 1. není před volbama a za 2. se není čím chlubit. Asi vyjde až se dokončí školka, teď by tam nebylo co psát.

Drtič reaguje: |28.6.2011 (21:21)
Mňo to nic, jeden sliboval…, ale hlavně jsem měl jeden článek k historii, tak jej asi dám alespon sem..

22.6.2011 (16:52) zametač
Proč už obec nepoužívá ten zametač na úklid ulic???

Lukáš Novotný reaguje : |22.6.2011 (17:46)
Velice dobrá otázka, taky by mě to zajímalo, ale za TS zodpovídá pan starosta sám, jak mě osobně vysvětlil, když jsem se ho dotazoval na otázky kolem TS. Osobně mě třeba už cca 14 dní neodpověděl na tři otázky co jsem mu zaslal. Mě třeba také zajímá, proč nezaplatil majitel půdy ve vile na Výrově těch 600 tisíc co již podle mě dávno měl. (upozorňuji, byl vybrán již minulým zastupitelstvem) Jen tak pro příklad. Kdykoliv Vás bude něco zajímat, napište to třeba sem nebo na můj email: tora-bora@seznam.cz Pokusím se ptát na poradách a schůzích na to co Vás občany trápí. I mě toho trápí dost, bohužel rozložení v zastupitelstvu je jasné. To, že obec v minulém volebním období měla k dispozici cca 16 milionů korun navíc za pozemky na splavnění Labe, již nikdy nebude.

občan reaguje: |23.6.2011 (07:55)
Jestli za TS zodpovídá sám starosta, tak na co tam je teda vedoucí Klička? S tou půdou to je zajímavé, kdože to tenkrát vlastně koupil? A nevíte kdo chce koupit ten krajní pozemek na novině? Aby nám tam místo rodiného domu nevyrostla nějaká provozovna. Je to kolem toho takové podezřele tajemné.

Podezřelé reaguje: |23.6.2011 (08:11)
I z ODS hlasoval proti prodeji, ale zřejmě tam bude vyšší finanční zájem!

občan reaguje: |23.6.2011 (16:38)
Obec snad taky něco zakoupila: Mlýn Výrov 7 000 000,-, ubytovna 3 500 000,-. Sportoviště 1 000 000,- obchod drogerie 1 200 000,-, taky nový asfalt v obci, který dělal ještě pan Beneš v letech 2005/2006. Pane Novotný, jsem občanem obce, nesnažte se nás zbytečně mást!
Zastupitelé udělali dobře, vzali peníze z pozemků a investovali je do zakoupení nemovitostí. Málo která obec má takový majetek jako ta naše. Běžte bydlet do Přelouče, tam už všechno prodali a mají jen ty peníze na účtech. Tam se vám bude líbit!.

Lukáš Novotný reaguje : |23.6.2011 (19:47)
Pro občana, který moc dobře ví, prosím odpovězte mi, na co je našim občanům obce mlýn, který bude stát další investice z rozpočtu obce??? Na co je občanům obce ubytovna v kempu, když kemp obci neplatí žádné peníze a obec platila její postavení ze svého rozpočtu, sportoviště je fajn, jen bych byl rád, kdyby asfaltové kurty byly otevřené pro všechny občany obce zdarma. Osobně třeba také nerozumím, proč bylo prezentováno za opravu školy 5 milionů a teď se hovoří o 8 milionech. Kde je chyba??? To že těch 16milionů za pozemky nikdy nebudou je prostě taky fakt. Osobně bych je investoval třeba do školky /potřeba školky se dala předpokládat již několik let/ a dalších věcí, které přímo pomáhají našim občanům – chodníky, voda, kanalizace, cesta do Přelouče, atd. A jak se vám líbí „občane“, když je podle vás dobré mít majetek v nemovitostech, když obec teď prodává svoje pozemky Na Novíně??? A to, že jeden člen ODS hlasoval jinak než ostatní členové ODS je možná proto, že se na pracovní poradě zastupitelstva dohodlo, že ten krajní pozemek se nebude prodávat, nebo až jako poslední. Osobně jsem byl pro, aby nejen pro nové občany obce tam bylo dětské hřiště, kontejnery, zastávka, prostě místo kde se lidé budou moci setkávat a děti hrát. Dohody prostě neplatí. A na konec. Přelouč je už docela hezké město a je vidět, že se to tam zlepšuje a jistě ještě bude. Vám se snad Přelouč nelíbí „občane“? :-))

Pro Občana reaguje: |23.6.2011 (20:01)
Zastupitelé taky nejen nakupovali, ale i prodávali. Například pozemky za školou a to někteří dokonce svým rodinným příslušníkům za 85korun za metr. Stojí se jít na ty (zahrady) dneska jít podívat:-))) Je aby bylo jasno, jak se to tu má. Hlavně účelovost a hospodárnost. A kontrolu !!!

občan občanovi reaguje: |23.6.2011 (20:57)
Jaký majetek? Kdyby teď obec potřebovala peníze, tak to nikdy neprodá za ty částky co to koupila. Kdo jen trochu sleduje trh s nemovitostmi, musí mu být jasné, že by obecní majetek byl prodejný jen hluboko pod cenou za kterou byl koupen (snad jen vyjma prodejny). Vezměme si třeba mlýn, kolik let byl nabízen RK, kdyby ho obec tehdá nekoupila, byl by na prodej dodnes. K čemu nám potom jsou takové investice.

Iva reaguje: |24.6.2011 (14:21)
Na co další autobusová zastávka? Myslím si, že z celé obce je na každou zastávku potřeba maximálně 10 minut, tak proč lemovat silnici zastávkami. V dnešní uspěchané době, kdy mají děti málo pohybu, jim neuškodí trocha chůze. Projděte si Přelouč, kde všude mají autobusové zastávky a spočítejte si je. U nás jsou 4 a v Přelouči cca 9? Nevím, proč Vám leží v žaludku mlýn. Vy byste chtěli, aby chátral a vietnamci si tam udělali tržiště nebo sklad? Myslím si, že je to pěkná dominanta naší obce, přečtěte si Rošt, kde se o něm moc pěkně píše, jakou má historii. Dále si myslím, že v naší obci jedno hřiště mimo obytná obydlí bohatě stačí, asi by se Vám pěkně poděkovali majitelé domků, vedle kterých by hřiště bylo a dlouho do noci by tam povykovaly děti. Kontejnery jsou na dvou místech. Chtěla bych vidět, kdo by si nechal stát kontejnery blízko svého nově zbudovaného domečku. Nechtějme mít všechno „u huby“.

Pro Ivu reaguje: |24.6.2011 (17:09)
Dobrý den, pořád mě fascinuje, odkud se bere ta informace, že to chtěli koupit vietnamci, to je podobné jak dnes s pilou, a budeme ji dnes kupovat??? Asi ne, že???
Prosím napište nám „IVO“ tady všem, odkud máte tuto informaci o tom kdo to měl kupovat a co tam provozovat a jak tu informaci máte ověřenou??? Uvidíme odkud vítr vane:-), když tedy odpovíte. :-)) Tento nefunkční mlým, který tam dnes stojí nemá tu historii co jste četla v Roštu, ale nepopírám, že je dominanou Výrova, ale dominantou je i ta tolikrát zmiňovaná náves na Kříži, kde dnes parkují kamiony, nemyslíte???
Co se týká kontejnerů mě příjde logické je postavit na krajní pozemek, i tam postavit denní dětské hřiště a pár laviček pro maminky a lidi z této části obce. Obci v této lokalitě přibude třeba i stovka nových občanů a ti potřebují místo, kde se budou moci potkávat, kam rychle dát recyklovatelný odpad do obezděného krytého prostoru a případně postavit zastávku číslo 9. v obci Břehy, již dnes se podívejte kolikrát tam v těch místech autobus zastavuje vystupují lidé do ulice Dlouhé a okolí. Vše je věc diskuze a názorů občanů, uváženosti, a smysluplnosti pro co nejvíc našich občanů.

reakce reaguje: |24.6.2011 (19:33)
Nevidím důvod, proč by na pozemkách na severu měla být zastávka nebo popelnice. Všechny pozemky od začátku byly určeny na prodej. Nápad postavit tam školku byl zastupitelstva. Pokusili se získat dotaci a nepodařilo se to. Tak proč ty pozemky neprodat a nevrátit se k původnímu záměru. Nevymýšlejte tu hovadiny, které by obec vyšly na 750 000Kč(cena toho rohového pozemku). Zamyslete se nad tím co stály inženýrské sítě jednoho pozemku. Postavit tam dětské hřiště, které je už jedno ve vesnici a i Přelouč má jen jedno – naše obec má další u školky a krámu. Opravdu máte hloupé nápady!

Reakce na reakci 🙂 reaguje: |24.6.2011 (19:46)
Zeptej te se nových občanů z Novína co si o tom myslí??? Pozemky jsou již dávno zaplaceny právě těmito občany a tak nevidím dúvod, proč jim nepostavit jednoduché zázemí, když už na ně obec má i dotaci na kanalizaci. Obec by měla mít majetek hlavně v pozemcích a ne v chátrajících projektech jako je mlýn, jen kolik stál projekt muzea, ví to někdo z vás občané ???

Pro děti reaguje: |24.6.2011 (19:51)
V Přelouči je asi 6 dětských hřišť a některá opravdu úžasná, Břehy mají 2 hrací plochy Hřiště a Obchod. Školka je uzavřená. Nerozumím proč obec nemá na úsporách 2,5 milionu a musí prodávat svoje pozemky. To je majetek co má nějakou hodnotu. Je pravda, že lidi mají mít místa kde si posedět a popovídat. Technický by to určitě postavily a bylo by to super…

Díky reaguje: |24.6.2011 (19:58)
Dobrý večer všem. Jsou to tu zajímavé nápady, alespoň pro nás občany a hlavně ty mladý, co máme z mlejna a kempu? Je moc dobře, když někdo myslí takto. Děkuju.

Iva reaguje: |24.6.2011 (20:19)
Zajímalo by mě odkud vane ten váš vítr. Já necítím potřebu všechno kritizovat, abych se zviditelnila. Jinak se omlouvám, že jsem skoupá na slovo a zapomněla jsem před vietnamce napsat slůvko„ např.“protože všichni víme, jak jsou akční a pochybuju, že by si z tohoto objektu chtěl někdo vybudovat rodinnou vilku a nebo hotýlek. Takže si myslím, že by bez údržby zchátral a postupně by byl rozebrán a rozprodán, což by nebyl hezký pohled při vjezdu do naší obce. Nezlobte se, ale pořád si myslím, že kontejnery a lavičky se hodí mezi paneláky, ale tady na vesnici, si každý udržuje to svoje územíčko, kde má svůj klídeček. Nevím, za koho mluvíte, ale pokud tam nebydlíte a ani bydlet nebudete, tak snad by si to měli rozhodnout obyvatelé, jestli tam chtějí kontejnery schované za betonovou zídkou, připadá mi to zbytečné.

reakce reaguje: |25.6.2011 (11:21)
Nevím, jaké chátrající projekty máte na mysli? Ve mlýně je elektrárna, která vydělává peníze. Patří jako jedna z mála mezi funkční elektrárny malého výkonu, které jsou ještě v ČR. Potom tam jsou zrekonstruované byty, kde bydlí lidé. To je další přínos pro obec! A nakonec, nikdy nevíte, co může být z mlýna za několik let, největší šanci na záchranu objektu v takovémto případě má právě obec. Ted se získat dotace nepodařila, ale kdo ví, co bude za rok nebo za pět.
Co se týče pozemků, tak co si zaplatili kupující? Kdyby se to prodalo hned všechno tak by to stejně měli za stejnou cenu. Cena byla od začátku jasná a prezentována na webu, zasedáních atd. Přečtěte si zápisy z těch let. Jsou na internetu. Obec pozemky prodávala za nákladovou cenu! Kdyby inženýrské sítě prováděl developer, tak by cena pozemku byla ještě o 100 – 150 tisíc vyšší. A to je fakt. A pak proč by měli mýt nový občané nějaké výhody, třeba proti lidem na festovně, kde je taky barák na baráku a nemáme tam žádné speciální prostory pro popelnice. Ke krámu to máme všichni stejně daleko a tam bych ty popelnice taky nechal.

Tomáš Musil reaguje: |25.6.2011 (13:11)
Vidím, že se tu zajímavým směrem rozbíhá diskuze, tak k tomu taky něco přidám. Co se týče mlýnu, v době kdy jsme schválili jeho koupi jsem v tom hlavně viděl možnost vybudování muzejních prostor, turistické rozhledny a společenského sálu v hale. Byl jsem tím tak nadšen, že jsem dokonce v té době založil společně se starostou a místostarostou „Okrašlovací spolek Břehů a Výrova“, který se ale už pak nikdy nesešel díky našemu politickému rozkmotření. S úsměvem vzpomínám jak jsme hovořil do kamery televize RTA a pochvaloval náš dobrý počin s koupí mlýna. Jedinou hrozbu co jsem viděl v případě nezakoupení byla firma zabývající se prodejem „starého“ dřeva, v té době těch případů bylo mnoho, že zakoupila nějaký historický objekt, vyřezala trámy, prodala je a takto narušený objekt pak ponechala osudu. Jestli by mlýn za tu cenu koupila je ale otázkou, wietnamců jsem se neobával. Samozřejmě přebudování vily považuju také za dobrý počin, jen doufám, že bude co nejdříve dokončena fasáda a úprava okolí a že se podaří prodat ještě ty 2 byty. K vile jsem měl vždy jen jednu připomínku, že stavební práce měla provádět najatá stavební firma, ne TS. Bylo mě vždy tvrzeno, že by to nebylo levnější, já mám však na to jiný názor. Dnes už na to člověk pohlíží více realističtěji, nejsou na další práce peníze, že se podaří získat dotace tomu také už nevěřím a tak nezbývá podle mě nic jiného než čekat. Prodat by se to nevyplatilo, protože by podle mě musela obec jít dosti pod cenu. Co se týče prodeje pozemků Na novině, už jsem to tu jednou psal, myslím že by si obec ten krajní pozemek měla ponechat (zvláště, když jsou ty za ním stále volné) a je jedno co by tam bylo, vždyť by stačilo tam udělat jen parčík s lavičkami. Protože jak jinak chce obec zaručit, že tam nový majitel (taky by mě zajímalo kdo to je) třeba nezřídí vrakoviště, či něco podobného nevzhledného, navíc když se po obci povídá, že tam ani teď stavět nechce. Nechápu proč se s tím dělají takové tajnosti. Spíš mě ale vadí to jak o tom bylo rozhodnuto, že se nejprve zastupitelstvo dohodne si onen pozemek ponechat a během týdne se většina ODS rozhodne, o opaku a na dalším hlasováním odpůrce přehlasuje. To mě nepřipadá správné, samovolně takto měnit dohody. Vidím, že to v zastupitelstvu funguje stále stejně.

19.6.2011 (12:00) Z letáku ODS Břehy volby 2010
ODS, která dnes obec vede, před volbama měla ve volebním letáku tuto informaci, cituji: Obec má na všech svých účtech částku 14 000 000 Kč. (říjen 2010). Proč se tedy nezaplatí přístavba z těchto peněz? Školka je důležitá, ale důležité je i to, aby se obec měla zajímavý majetek, což pozemky jistě jsou. Z letáku ODS dále cituji: Bohatá obec musí mít dostatek financí uložených v nemovitostech. Pak tomu celému nějak nerozumím. Doporučuji všem se zajímat kolik má obec financí dnes.

choďte na zasedání OZ! reaguje: |19.6.2011 (13:21)
Také doporučuji chodit na zasedání obecního zastupitelstva, kde se právě dozvíme, že obec nutně potřebuje peníze na zaplacení přístavby MŠ, které z většině lidí neznámého důvodu nechce platit z finančních prostředků na bankovních účtech. Naopak chce nutně rozprodávat svůj poměrně dost lukrativní nemovitý majetek – největší rohovou parcelu Na Novině, která s těmi sousedními (také jsou na prodej) původně byla zamýšlena pro výstavbu nové MŠ a OÚ. MŠ se teď řeší přístavbou, takže se rozhodlo, že tyto pozemky se prodají – krom jednoho, tedy krajního, který by se obci mohl hodit na spoustu různých věcí – i kdyby to měl být jen sklad nářadí (a nebo třeba v budoucnu autobusová zastávka). A ejhle! najednou není jiná možnost dostavby MŠ, než prodat právě tento, řekněme možná i strategický, pozemek někomu, kdo na něm ani možná nebude stavět a kdo ví, k čemu ho vlastně potřebuje..

základní škola reaguje: |20.6.2011 (10:33)
Nemusela se na konci roku 2010 platit rekonstrukce Základní školy? Určitě to nebyla malá částka. Když se pracuje tak se taky utrácí. Důležité je, že obec má novou ZS a teď bude i nová mateřská školka, alespoň částečně! Co by za to v jiných vesnicích dali.

Velký rozdíl reaguje: |20.6.2011 (19:28)
Z letáku ODS dále cituji: Zateplení a rekonstrukce základní školy: 5 000 000,- Kč :-))) 9 milionů by na přístavbu MŠ jistě mělo stačit. Nemyslíte?

18.6.2011 (12:13) Břehy zase slavné
Naše vesnice zase slavná díky kriminálnímu činu
odkaz

Břehy reaguje: |18.6.2011 (13:56)
mezi vraždami
odkaz
příspěvek po deváté minutě

16.6.2011 (12:58) Pozemky pro školku
Jakto že se prodávají ty pozemky pro novou školku, to už došly peníze co!!!!! pápá nová školko!!!!! A že by ty peníze dali lidem kteří ty pozemky zaplatili koupí okolních parcel to nikoho ani nenapadne!!!!!!!!

Re: Pozemky pro školku reaguje: |17.6.2011 (13:03)
Tady si asi někdo nevšim, že se přistavuje stará MŠ. A proč by se jim měly vracet peníze, když tu přístavbu MŠ budou využívat taky?

Tady si někdo nevšim reaguje: |18.6.2011 (05:35)
že je to jen přístavba ke staré nevyhovující školce se spoustou výjimek a že to nic nemění na obecních parcelách na novině které ted obec prodává, protože kdyby je prodávala hned tak cena všech parcel na novině pro všechny ostatní je o 20% levnější!!!!

Z letáku ODS Břehy volby 2010 reaguje: |19.6.2011 (11:59)
ODS, která dnes obec vede, před volbama měla ve volebním letáku tuto informaci, cituji: Obec má na všech svých účtech částku 14 000 000 Kč. (říjen 2010). Proč se tedy nezaplatí přístavba z těchto peněz? Školka je důležitá, ale důležité je i to, aby se obec měla zajímavý majetek, což pozemky jistě jsou. Z letáku ODS dále cituji: Bohatá obec musí mít dostatek financí uložených v nemovitostech. Pak tomu celému nějak nerozumím. Doporučuji všem se zajímat kolik má obec financí dnes.

Tomáš Musil reaguje: |19.6.2011 (20:58)
Věřit v dnešní době všemu co je psáno v předvolebním letáku a to jakékoliv strany mě přijde jako holá naivita. Pochybuji, že by v budoucnu obec měla nějaké velké šance na získání dotace pro stavbu nové MŠ, takže díky bohu a součnasným zastupitelům alespoň za tu přístavbu ke staré. Je to podle mě v současné době jediné možné řešení. Že na to jsou potřeba peníze je také jasné, a co jiného by obec měla prodat, než tyto pozemky „Na novině“. Nic jiného prodejného obec nemá. Na druhou stranu souhlasím s tím, že by si jeden a to onen krajní pozemek měla obec ponechat ve svém vlastnictví.

Pro Pana Musila reaguje: |19.6.2011 (22:40)
Já jim nevěřil a teď se to jenom potvrtzuje. Pane Musil, jaké jsou podmínky ty dotace co obec dostala za tu kanalizaci na Novíně?? Je tam nějaká sankce nebo nějaké riziko??? Mluvilo se o tom a teď je ticho. A

Tomáš Musil reaguje: |20.6.2011 (08:15)
Už nejsem v zastupitelstvu, takže nemám aktuální informace, ale před rokem kdy se dotace brala byla hlavní podmínka připojení 69 lidí na kanalizaci do roka. Proto jsem také před rokem hlasoval proti dotaci, protože bylo rozestavěno asi 20 domů a přišlo mě to jako dosti rizikové vystavit obec možnému vrácení dotace. Těch případů bylo v oné době dost, kdy obce museli vracet dotace a končilo to exekucí obecního majetku (např. Podhořany). Dnes Na Novině stojí 23 domů a to včetně hrubých staveb. Když by jsme počítali průměr 3 lidi na dům, tak k číslu 69 dojdeme, jenže v kolika domech bydlí 3 nebo 4 lidi? Převažující jsou tam podle mě bezdětné páry, takže ať počítám jak počítám, … . Takže bude asi záležet na úředníkovi ze SZIF, který bude kontrolovat splnění podmínek přijetí dotace, jak to bude posuzovat a jestli vůbec to někdo bude kontrolovat. Na tyto dotazy vám spíše odpoví starosta nebo někdo ze současných zastupitelů znalých věci.

Zkolaudovaných je jen 12 domů reaguje: |21.6.2011 (20:25)
..což je 36 lidí takže pokud se za tři měsíce situace radikálně nezmění, tak bude muset obec vracet 8,5 milionu – to jsem zvědav kde na to naši obecní hýřilové vezmou

Tomáš Musil reaguje: |22.6.2011 (11:50)
To že je zkolaudovaných jen 12 domů máte jako ověřenou informaci? Pokud ano, je to sice problém, ale teoreticky není ještě nic ztraceno, nejsem si jist, že právě kolaudace je nutná pro započítání „připojených osob“. Pokud by to přeci jen nedopadlo, dá se ještě podat žádost na ministerstvo o prominutí vrácení dotace. Horší by však bylo, kdyby se opravdu musela dotace vracet, že by částka mohla být i vyšší, protože ode dne doručení řízení do vrácení předepsané částky na účet SZIF běží žadateli doba za kterou se počítá penále jež činí 1 promile z dlužné částky za den.

Je to veřejně přístupná inform reaguje: |22.6.2011 (12:55)
stačí se podívat na katastr

15.6.2011 (19:50) Bezdomovci??!!
Prý se tu po okolí usazují v lesích bezdomovci, co je na tom pravdy??!! v
🙂 reaguje: |15.6.2011 (23:47)
Asi už i oni vědí, že tu máme pozemky za 85korun 🙂

Tomáš Musil reaguje: |19.6.2011 (21:03)
Kde jsou v lese jaký bezdomovci?

Bezdomovec reaguje: |20.6.2011 (20:27)
V lese na Výrově za Vančurou.

30.5.2011 (18:31) maminka
Zdravím, kdypak zde budou k nahlednutí fotečky z vítání občánků?? Díky za odpověď.

Káča reaguje: |31.5.2011 (16:15)
Omlouvám se, ale momentálně jsem v časové tísni, budu se snažit je sem dát co nejdřív.

28.5.2011 (16:18) Nespokený pejskař
!!! DOTĚRNÍ PSISKA !!!
Dobrý den,
ráda bych se zeptala všech pejskařů,cyklistů a lidí, co rádi chodí na procházky do lesa, jestli se jim stává, že když jdou kolem hájenky, tak na ně také stěkají a útočí ti malý vzteklý psiska z maringotek. Vím, že to jsou jen jorkšíři. Ale už mě jednou kousli, sice jen do nohavice, ale kousli. Na výtku jejich majitelce, aby si je přivázala nebo zavřela, když už jí neposlouchají. Mi odvětila, že jsem nějaká drzá, že mi nic neudělají, že jsou to jen malí pejsci, kteří nic nikomu neudělají. A že jestli se mi to nelíbí, že tam tudy nemusím chodit. Opravdu skvělé řešení??!!! Chtěla jsem se zeptat, jestli jsem jediná, kdo má s těmito „psy“ tyto problémy??

Drapy reaguje: |31.5.2011 (12:47)
Arogance lidi nezna mezi, proto bych byt Vami pristoupil taky k radikalnejsimu reseni. Jak jste rekla, jsou to mali psici… jeden dobre mireny uder a oni si rozmysli, jestli budou priste opet stekat 🙂 Nejsem tyran, ale kdyz to nejde po dobrem… M.D.

taky pejskařka reaguje: |1.6.2011 (08:32)
Dobrý den no nejste jediná kdo má s lesními pejsky problém …. já se bojím , aby můj velikej hafan se jednoho krásného dne nenaštval a nerafnul ty jejich mazlíky…..no to to bych fakt nechtěla ….neustále za námi běhají a štěkají a dorážejí na nás . Majitelé by si je měli lépe ohlídat. Nepatří jim celý les.

a co takhle.. reaguje: |1.6.2011 (22:33)
..na česneku?

20.5.2011 (21:08) Na prodej
Docela mě překvapilo, na kolika domech ve Břehách je cedule na prodej. Teď jsem koukala na Sreality a je jich k mání celkem deset. Tolik domů na prodej v naší obci nikdy ještě nebylo. Některé ceny mě přijdou ale dost přehnané, například dům p. Závodské za skoro 4 miliony, nebo dům Žáků za 1,5 mil. Kč…

17.5.2011 (19:44) Dětský den
Už se ví kdy se bude ve Břehách slavit dětský den? vychází to na středu, tak by bylo dobré vědět jestli to bude víkend před či po, v prvním případě by to bylo už za deset dní..

Hasiči reaguje: |17.5.2011 (21:47)
Ahoj dětský den má být 29.5

..pozdě reaguje: |18.5.2011 (08:27)
Tak jsme to odhadli špatně a budeme chybět 🙁

2.5.2011 (19:02) Akce pro občany obce Břehy
Proč na oficiálním webu nejsou informace o tom co pořádá paní zastupitelka Novotná ???? Nevíte někdo proč? Hasiči jsou tam a akce pro naše spoluobčany ne !!!! Děkuji Vám Tyčáci, že se to zde alespoň dá najít.

30.4.2011 (15:25) Duatlon
Díky za to, že alespoň na neoficiálních stránkách je informace, že dnes byl duatlon. Lukáš

tyčáci reaguje: |30.4.2011 (22:34)
Už tu máme od odpoledne i fotografie v GALERII.

29.4.2011 (15:22) Drtič
Zajímavá diskuse
Jak se skloňuje jméno obce Břehy u Přelouče?

Autor: Anonym246948 [Nahlásit] 03.02.2011 21:18 Klíčová slova: pravidla českého pravopisu
Komentáře
Autor: Anonym232776 [Nahlásit] 03.02.2011 22:34 Břehy se skloňují jako břehy a zbytek se nemění
Autor: Pavel [Nahlásit] 04.02.2011 11:11 Ne tak docela. U zeměpisných názvů nelze vždy „naroubovat“ nějaký vzor. Přijel jsem (2.p)do Břeh u P., Břehám (3.p.) přidělili grant, bydlel jsem (6.p.) v Břehách.
Autor: Jana S. [Nahlásit] 04.02.2011 15:27 Musím říct, že tvar pro 2. pád mě docela překvapil, protože neznám nikoho, kdo by tento tvar používal. Spíš mám zažitý tvar (do) Břehů, do Břeh mi nějak nejde přes pusu. Mohla bych se, Pavle, zeptat, odkud jsi ty tvary čerpal? Děkuju
Autor: Jana S. [Nahlásit] 04.02.2011 15:27 Musím říct, že tvar pro 2. pád mě docela překvapil, protože neznám nikoho, kdo by tento tvar používal. Spíš mám zažitý tvar (do) Břehů, do Břeh mi nějak nejde přes pusu. Mohla bych se, Pavle, zeptat, odkud jsi ty tvary čerpal? Děkuju
Autor: Pavel [Nahlásit] 05.02.2011 11:35 Bohužel zdaleka ne na všechno lze najít zdroj informací, a tak jsem si pomohl srovnávací metodou. Vyšel jsem z toho, že před koncovkou -y je souhláska a porovnával s obcemi, které jsou na tom podobně (ty Blšany, Nasavrky, Strměchy, Volduchy atd.) Ve všech (i řadě dalších) případech mi logicky vyšel tento tvar.
Přes tu „pusu“ to nejde z toho důvodu, že se nabízí spojení s tím přírodním názvem „břeh -y“, souhlasím i s tím, že vznik názvu této obce s tím asi souvisel. S přihlédnutím k tomu by se asi přece jen dala použít i ta druhá koncovka -ů.
Pro 6. pád – v Břehách – jsem našel oporu přímo na webu této obce: v jedné ze zpráv oznamují zápis do školky v Břehách. Lze předpokládat, že radní v Břehách si správnost tohoto tvaru jistě ověřili. On ten 6. pád vlastně nepřímo potvrzuje i tvar pádu druhého – nejde o skloňování břehů, ale Břeh.
Ještě slovo k 6. pádu: v množném čísle se případ od případu může použít -ech, třeba zrovna ty Blšany. Ale např. u Veltrus je správný tvar i -ích).
Autor: Jana S. [Nahlásit] 05.02.2011 15:45 Pavle, děkuji za podrobné vysvětlení. Když to tak pročítám, tak to zní dost logicky, ale stejně se mi ten tvar Břeh nezdá 🙂 To bude tím, že jsem prakticky 2 roky v Přelouči bydlela a opravdu nikdy neslyšela právě tento tvar (vždycky jen do Břehů).Teď jsem ještě pro zajímavost koukala, co by se k tomu dalo najít na stránkách Ústavu pro jazyk český a zaujala mě věta, že „rod obvykle můžeme odvodit od obecného podstatného jména, ze kterého název vznikl, a v případě, že si nejsme jisti, je lépe ověřit si gramatický rod v příručkách či použít opěrné podstatné jméno“. Podle této teorie by byl název Břehy rodu mužského, ale to by tam pak neseděl zase ten 6. pád… Takže jsem z toho docela jelen:)
Autor: Pavel [Nahlásit] 05.02.2011 16:03 Jano, věřím, že se ten tvar (jedu do Břehů) mohl mezi lidmi používat častěji, a když tak o tom od včerejška přemýšlím, tak z těch dvou možností jde tahle opravdu lépe do „pusy“. Ta zkrácená „do Břeh“ má ale určitě své opodstatnění, jak už jsem rozebral. Dával bych je naroveň, zrovna jako ty Veltrusy, Žďár (-ru,-ře), Břeclav !-i,-ě).
Autor: Jana S. [Nahlásit] 05.02.2011 16:15 Ano, to určitě má. Jinak já s tvým názorem souhlasím, doufám, že to nevyznělo tak, že bych trvala na tom, že je správný jen a jen ten delší tvar:)
Autor: Pavel [Nahlásit] 05.02.2011 19:16 Ne, vůbec to tak nevyznělo, naopak jsi přispěla k tomu, že jsou tam opravdu možné obě verze.
Další otázky a diskuze na téma pravidla českého pravopisu

27.4.2011 (20:03) a zase ta elektřina!
To je přesně ten okamžik kdy si představuji bude fungovat obecní systém informování, starosta ví nebo zjistí, co je to za závadu, jak je závažná na jak dlouho asi bude neplánovaný výpadek a dá info občanům.

Kobra reaguje: |27.4.2011 (21:57)
Ty jsi normalní magor když tě to zajima tak si zavolej na rozvodnu do Přelouče. Jo a jestli to nevíš tak hořela trafostanice v bývalé Zbrojovce.A můžěš nás informovat.

To Kobra! reaguje: |28.4.2011 (07:49)
drahá Kobro. A tisíc občanů Břehů a tisíce dalších co jim nejde elektřina budou volat na rozvodnu v Přelouči a oni budou všem, co se hend dovolají ochotně odpovídat. A ano nevím to, nezapálil jsem ji ani jsem ji nehasil ani mi nic na ČEZu neřekli!

Iva reaguje: |28.4.2011 (15:31)
Myslím si, že pokud nešla elektřina, tak nešlo ani hlásit místním rozhlasem, takže to nás měl pan starosta všechny osobně seznámit se situací??!!!!

to Iva reaguje: |28.4.2011 (19:26)
zřejmě se mluví o tomto způsobu informování, ne o rozhlasu :
SMS zprávy z obce
Obec Břehy zavedla pro své občany novou službu – SMS zprávy z obce. Službu si můžete zdarma aktivovat osobně na obecním úřadě.

Lachtan reaguje: |28.4.2011 (21:46)
Za komunistuů nás taky nikdo neinformoval že nejde třeba voda nebo eletřina a přežilijsmeto a byla jiná doma dneska elektřina nejde 2h a jste stoho všichni posraný že neuvidite seriály který maj 350 dílů dyk je to furt stejný od zažátku do konce.Jste fak trapný co by jste dáli kdyby nešla týden.To by mě zajímalo???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

někdo čumí někdo pracuje reaguje: |28.4.2011 (22:13)
Většina jistě čumí na tv, ale je určitě i nemálo těch co pracují a bez elektřiny nemohou, at už používají frézu nebo počítač. A ano jsem podstatně více závislí na elektřině než dříve, i ten plynový kotel má spínač na elektřinu, voda přes vodárnu nejde bez elektřiny a při svíčkách už se také děti neučí do školy..

25.4.2011 (08:20) Cesta k hromadě
Nešlo by do tý doby tam něco vymyslet, málem se tam z toho prachu udusilo dítě, když tam projel nějakéj blbeček 90tkou. Nebylo vidět na metr jak se prášilo. Obytnou zónu a nebo spíš dva patníky na šířku auta to je rychlé a levné řešení. Na hromadu se dá přece jezdit kolem kurtů, tam se nepráší a nechoděj tam tolik lidi. Děkuju pane Juro nebo pane starosto za rychlé vyřízení.

24.4.2011 (07:56) Bejval tu klid
Dokud budeme ve Břehách trpět ty pololegální ubytovny mnohdy nepřizpůsobivejch lidí, tak se nedivme nárustu kriminality. Stačí se kouknout kolem sebe, co se tady v poslední době motá za individua.

22.4.2011 (17:45) Eva
Ukradli nám auto-je to smutný, ale stává se to. Ukradli mi kabelku z auta – trest, za odemčený auto. Ale k čemu je někomu rododendron?! Mám si vůbec dávat na okno truhlíky? Ubožáci

Růžena reaguje: |26.4.2011 (20:19)
Z těch kytek si nic nedělej, Evo. Nám před rokem ukradli ze zahrady 2-metrovou palmu v květináči… Jak ji kdo odnes’ – to je nám dodnes záhadou. Asi nebyl sám…

8.4.2011 (12:45) Drtič
Také Vám vypadává elektřina – nám včera snad 3-4x… 🙁

1.4.2011 (21:21) Tomáš Musil
Dnes jsem byl s dětmi na procházce a v rybníčku (požární nádrži) jsme objevili uhynulou sladkovodní Želvu Nádhernou, patrně samičku, velikost cca 20 cm. Dost mě to udivilo, pochybuji, že by se tam želva dostala sama. Nevíte o tom někdo něco?

zelva reaguje: |10.4.2011 (13:36)
Asi se zeptejte někoho z vedoucích obce kdo má ekologii nastarosti. Kdo to vlastně teď je???

Tomáš Musil reaguje: |12.4.2011 (21:07)
Výbor pro životní prostředí, jehož jsem byl v minulém zastupitelstvu „předsedou“ byl po volbách zrušen, takže netuším pod který ze současných výborů otázka ekologie spadá. Stejně pochybuji, že by mě k tomu některý ze zastupitelů mohl cokoli říci.

21.3.2011 (06:44) Cesta
Fakt ta cesta je hrozná, chodim po ní často se psem a v létě, když projede auto, tak nejde dejchat jak práší, ať mi někdo odpoví, proč to tak je a nikdo to neřeší? (ta drť co se tam dává je to co právě práší, to není řešení) Jěždění autama po hřišti taky není úplně dobrý, už pro děti co si tam hrajou.
Pro Moto – potkávám tam i mnoho jiných aut a někteří jezdí jako ….. . Prostě ta silnice je dost frekventovaná a je jak ze středověku. Lidi,děti, psy a auta zde dost trpí. Prosím obec o rychlé a účinné vyřešení.

Iva reaguje: |23.3.2011 (09:24)
Pokud vím, tak ta cesta je soukromý majetek možná několika vlastníků, takže s její údržbou to není tak jednoduchý.

Jo reaguje: |23.3.2011 (11:09)
Ta cesta je sice několika vlastníků, a ti už ji i chtěli obci mnohokrát prodat, ale proč spěchat s koupí cesty, když to tak krásně práší přímo na dům nepohodlné zastupitelky Novotné a není nad lepší výmluvu, než že to není obce, tak tam nemůže být asfalt.

občanka reaguje: |23.3.2011 (19:39)
no tak to je trapné

občan reaguje: |23.3.2011 (19:42)
Trapné, ale bohužel pravdivé.

K té cestě reaguje: |23.3.2011 (21:23)
Ta ulice co tu o ní píšete, kde je taková frekvence nejrůznějších vozidel nemůže být sypána prachem z betonu, nebo co to je. Obci, jak zde píšete cesta nepatří, tak proč ji (opravuje) takto špatným a prašným způsobem? Jestliže obec chce provozovat služby a nám umožňovat odvoz odpadu, což je jenom dobře, tak by měla mít i cestu k těmto místům a to nemluvím o vizitce obce třeba pro návštěvníky autocempu, cyklisty a ostatní co to vidí. Se psem je lepší chodit kolem kurtů a vlastně i s roštím. To bylo vidět minulou sobotu.

Iva reaguje: |25.3.2011 (08:48)
Ráda bych Vám všem, které cesta trápí a nejenom ta, doporučila jít na veřejné zasedání a otevřeně se zeptat odpovědných zastupitelů a ne to řešit na těchto stránkách, kde každý z nás píše jenom o tom, co kde slyšel, takže doopravdy nevíme nic a jenom se zbytečně zveličuje nějaký problém, který my stejně jenom povídáním nevyřešíme. Jsme dospělí, tak se tak i chovejme.

reakce na Iva reaguje: |26.3.2011 (18:11)
Problém cesta zde není podle mě nijak zveličován, stačí po ní někdy jezdit na kole, nebo jít pěšky s dětma a sama uvidíte jak je kvalitní. Podle mě je to ostuda a myslím si, že zastupitelé to vědí, jen to chce začát řešit a vyřešit. Co si o kvalitě této cesty myslíte vy? Po odvozu větví jsem se o její kvalitě přesvědčil sám tento týden.

Tomáš Musil reaguje: |27.3.2011 (13:10)
Souhlasím s tím, že je třeba co nejdříve dokončit nákup předmětných pozemků, pokud vím, tak ústně to s majiteli bylo domluveno už před lety, jen je potřeba se shodnout na nějaké oboustranně přijatelné ceně. Co se týče povrchu v této ulici, je nutné si uvědomit, že nemůže být už finální, protože předpokládám že se pod ním potáhnou sítě ještě k parcelám co jsou za posledním domem napravo. Povrch je ale třeba provizorně udělat z materiálu, kerý není prašný a nejlépe který se dá poté zase recyklovat, tedy například recyklovaná asfaltová drť, kterou stačí po urovnání jen uválcovat a byl by pokoj. Ivo, pokud si vzpomínám, tento problém byl již v rámci diskuze na věřejných zasedáních několikrát zmíněn, tak nevidím problém v tom, že nějaký nespokojený občan napíše na veřejnou diskuzi svůj názor. Ba naopak, třeba zde někoho napadne přijatelné řešení.

Jiří Jura reaguje: |30.3.2011 (16:20)
Podle údajů z KN je cesta obecní (p.č. 830/6), tj. pozemek je zapsán na Obec Břehy. Pokud by se dělal pouze povrch z živičného recyklátu (pokud se tedy ještě počítá se sítěma), materiál vyjde do 10000,- (tuna recyklátu stojí cca 80Kč), i s prací by se to mělo (dle mého odhadu) vejít do 60-70 tisíc.

🙂 reaguje: |30.3.2011 (21:14)
Tak na co se čeká???????????????? 🙂

Tomáš Musil reaguje: |1.4.2011 (21:42)
Jiří, pozemek č. 830/6 v úseku před domy č.p. 336 a 337 není podle mě cesta v celé šíři, ale asi jen jeden metr z ní a zbytek ten travnatý pruh po levé straně (směrem od obce). Většina současné cesty v tomto úseku se nachází na pozemcích č. 188/12, 188/4 a 188/7, což jsou soukr. vlastníci.

Jiří Jura reaguje: |4.4.2011 (15:36)
Jo to je pravda, nějak sem si nepromítnul ortofoto do mapy KN. Na druhý straně je třeba kus obecního pozemku za plotem u Novotných a p. Tomáškové… Čekal jsem, že se tyhle věci vyřeší v rámci digitalizace KN.
K provedení údržby (pravděpodobně na ohlášení SÚ) bude stačit souhlas vlastníka pozemku.

Jiří Jura reaguje: |4.4.2011 (16:26)
Aktuální informace – po výkopových pracech pro el. přípojku ČEZu k novým parcelám se v rámci uvedení do původního stavu navezou 2 – 3 „fůry“ frézingu do tl. cca 5-6cm + spojovací postřik asf. emulzí.

Cesta k hromadě reaguje: |25.4.2011 (08:19)
Nešlo by do tý doby tam něco vymyslet, málem se tam z toho prachu udusilo dítě, když tam projel nějakéj blbeček 90tkou. Nebylo vidět na metr jak se prášilo. Obytnou zónu a nebo spíš dva patníky na šířku auta to je rychlé a levné řešení. Na hromadu se dá přece jezdit kolem kurtů, tam se nepráší a nechoděj tam tolik lidi. Děkuju pane Juro za rychlé vyřízení.

Jiří Jura reaguje: |26.4.2011 (15:23)
Víte, nic není tak jednoduché, jak to většinou vypadá… Ačkoliv se Vám třeba může zdát, že umístění značek „Obytná zóna“ nebo patníků (spíš asi myslíte nějaké betonové sloupky, protože klasický umělohmotný patník by nevydržel ani jeden den) je jednoduché a rychlé. Jenže není.
1) Obytná zóna – na to aby se komunikace dala označit touhle značkou, musí mít určité technické parametry (viz TP 103 – navrhování obytných a pěších zón). Tady se o nějakých parametrech asi hovořit nedá. Taky to není o tom, že se přivezou značky a jednoduše se „píchnou do země“. Správní úřad musí vydat tzv. stanovení místní úpravy provozu… V tomhle případě vydání trvá tak dva měsíce.
2) Patníky = umístění pevné překážky na komunikaci = omezení obecného užívání komunikace = správní řízení taky tak na dva měsíce.
Je mi to líto, ale myslím si, že to ještě chvilku budete muset vydržet.

Pro Juru reaguje: |26.4.2011 (17:48)
To už se mohlo řešit dávno, že ???? Ta cesta je v takovém stavu už roky a víme, že paní Novotná na to často na obci upozorňovala, leč marně. Ptroč asi ???? Ale alespoň se někdo stará. Díky za to. Dejte tam práce na silnici a je to, než se udělá ten asfalttový povrch a sníží se rychlost na 30.

20.3.2011 (16:29) sběr 2.
Jo a ta cesta k technickejm stojí fak taky za to, to je 21. století? :-)))

Moto reaguje: |20.3.2011 (17:46)
Tak jezdí tam většinou jen stroje technických služeb a ty jsou všech takže ničí tak je jedno kdy budou mít vylikvidovaný řízení 😀

18.3.2011 (19:15) sběr
Zajímalo by mě, koho napadlo teď před sběrem udělat ty terénní úpravy kolem kontejneru na bioodpad? Po dnešním dešti je to tam samé bahno. Jsem zvědav, jak to tam bude vypadat zítra. Radši si vemte holinky a nezajíždějte autem až k hromadě, nebo už nevyjedete. A pánové z technických služeb ať příště u práce myslí hlavou. Díky

28.2.2011 (09:15) Zdeno
Jaký byl páteční hasičský ples?

Pro TZdeno reaguje: |20.3.2011 (18:48)
Nic moc, samá dechovka 🙂

19.2.2011 (11:01) n
Dobrý den,
můžete prosím definovat význam slova DOPOLEDNE? o půl jedenácté nikdo nikde. Škoda.
Sběr odpadu a sbírka použitého ošacení
V pátek 18. února odpoledne a v sobotu 19. února dopoledne bude v areálu technických služeb ve Břehách sběr velkoobjemového a nebezpečného odpadu.
Ve stejnou dobu i na stejném místě bude Diakonie Broumov s obcí Břehy pořádat sbírku oblečení, obuvi, lůžkovin, domácích potřeb a hraček.

Petr Lidický reaguje: |19.2.2011 (11:51)
Informace o sběru odpadu a použitého ošacení jsou zde uvedené chybně. Tato akce proběhne až za měsíc 18. – 19. března 2011. Viz. oficiální stránky obce

Káča reaguje: |19.2.2011 (22:26)
Moc a ještě jednou moc se omlouvám za mylné informace. Jestli vás to potěší, tak jsem tam dnes byla taky :o)
Informace opravena a za měsíc se tam sejdeme.

9.2.2011 (16:25) kapr
Prominte mane Tyč ale naše obec je malebná a podívejte se co se tady za posledních 20 let uďělalo práce.

vesničan reaguje: |9.2.2011 (21:06)
malebná? spíš středisková!!

Je to tak? reaguje: |9.2.2011 (21:31)
Možná se za posledních 20 let udělalo dost práce, a nevím jak tvoje paměť sahá daleko milý kapře, ale myslím si, že v sedmdesátých a osmdesátých letech se v našich Břehách toho udělalo ještě mnohem více. Protože kdyby v roce 1964 tady bylo vybudováno popílkoviště VCHZ, jak bylo v plánu, a kdyby tehdy nepřišel pan Urbánek spolu s kolegy z MOČRS Přelouč s návrhem na vybudování rybníku Buňkov, bůh ví jak by naše obec vypadala dnes. Jisté je, že takto určitě ne, protože kdo by chtěl bydlet u popílkoviště? Kdyby nebyl rybník, nebyl by vybudován autokemp, neměli by jsme kanalizaci ani vodovod a tak by se dalo pokračovat dále (obchod, sokolovna, cestička do školy…). Navíc většina těchto akcí byla budována v rámci akce „Z“, což už je v dnešní době zcela nemyslitelné. Neměli by jsme zapomínat na léta 70 a 80-tá a naopak je třeba si uvědomit, že je ještě toho mnoho, co je třeba v obci udělat, například ten hrozný prostor („parkoviště“) před hostincem na křižovatce, kapacitně vyhovující školka a podobně. Hlavně neusnout na vavřínech a sloužit lidem.

Drtič reaguje: |10.2.2011 (19:52)
A zase ta malebnost 🙂
Ne není. Je hezká a zejména se v ní dobře žije a to, že se pracuje na jejím zvelebování je dobře, ale nemá to nic společného s malebností. Malebná obec má hezkou náves a na ní nejlépe alespoň barokní, ale každopádně upravené domy, a celému tomu vévodí nejlépe alespoň nějaký kostelík nebo tvrz, zkrátka kus historické paměti-to je dle mého názoru malebné a to naše náves a okolí rozhodně nesplňují. Třeba si malebnost Kapře spojujete s něčím jiným, koneckonců nikdo Vám nebrání vyjevit svůj názor a rád o něm budu i diskutovat, avšak argumenty, jako co že se udělalo za posledních 20 let práce nejsou zrovna souvisejícími že!… To je jako byste tvrdil, že je malebná Praha-Chodov jenom protože tam za 20 let dokázali vystavět sídliště pro 200tisíc lidí. Snad už chápete jak je Váš argument komický.

27.1.2011 (10:35) BIS
Nezapomeňte jít dnes na veřejné zasedání zastupitelstva na Cikánku. Konečně se po několika odkladech dozvíme proč nemají při výběru nájemce obecního bytu přednost občané Břehů, také se dozvíme které děti budou moci být přijmuté do školky a které ne a spoustu dalších důležitých informací. Program schůze najdete na obecním webu.

Tomáš Musil reaguje: |28.1.2011 (15:21)
Tak jaká byla ta schůze? (bohužel jsem měl noční) Proběhlo vše v klidu? Schvalovalo se něco zásadního? Jaká byla účast?

26.1.2011 (05:43) Honza
Pravda

26.1.2011 (05:40) Adam
Co dnes ráno dělaly(spíše nedělaly) TS,nechtělo se vstávat na úklid cest? to by se za „Edových“ časů asi nestalo. co myslíte?

Petra reaguje: |26.1.2011 (19:04)
To je pravda, když byl vedoucím Ziegler, tak už kolikrát od tří ráno s Musilem vyhrnovali.

25.1.2011 (10:27) Klabzuba
Zatímco škola má žáků nedostatek protože rodiče dávají děti radši jinam-všichni víme proč, školka bude mít opětovně přelníno a zase se nedostane na hodně dětí, loni to byly čtyři, kolik to bude letos!?!!!!!

rodič reaguje: |26.1.2011 (20:31)
No jo, kromě jednoho nikdo ze zastupitelů malé děti nemá, tak je jim to úplně jedno. Vůbec jim nedochází, jaký je pro zaměstnané rodiče problém vozit každý den děti do jiných obcí a co teprve jaké to je pro děti, když musí přijít do úplně cizího prostředí, kde vůbec nikoho neznají. Ale hlavně že máme v majetku obce mlýn, dvě prodejny, kemp a spoustu peněz na přetlakovou halu.

21.1.2011 (20:12) Lukáš Novotný
Rád bych poděkoval pracovníkům TS za opravenou cestičku do školy. Velmi doufám, že se pokusíme teď opravit další v minulosti podceňované věci, jako je například naše sokolovna, knihovna, hasišská zbrojnice, obchod, ale i chodníky v obci, ulice, požární nádrž a vše co nás občany obce trápí. Těším se na Vaše podměty a názory a děkuji za již zaslané. S pozdravem Lukáš Novotný

cestička do školy? reaguje: |22.1.2011 (20:57)
Co je na ní nově opraveného??? Jsem to nějak přehlídla.

Bylo líp. reaguje: |23.1.2011 (20:27)
Hlavně by ste měli naučit Kličku, aby uměl jednat s lidma, je to hrůza. Nevim proč nemohl zůstat vedoucím Eda Ziegler, ten měl zlatý srdce a zlatý český ruce, každýmu pomohl. Ostatně ta cestička se taky ještě dělala za Edy, ne? Teď aby se člověk pomalu bál něco po TS chtít, po tom co tomu šéfuje Klička. Zlatej Eda, takovejch lidí kdyby tu bylo víc.

Lukáš Novotný reaguje : |24.1.2011 (21:11)
Na vaši odpověď, Vám odpoví pouze pan starosta, nás jako zastupitele ( myslím všechny zastupitele) nikdo o personálních změnách v TS bohužel neinformoval. Prý to není potřeba, ale podle mě, by to bylo minimálně vhodné i vůči občanům obce. Cesta do školy je upravena štěrkem a doufám, že jí bude dána potřebná priorita. Pana Zieglera si velmi vážím a moc mu děkuju za vše co pro obec udělal a stále dělá. Budete-li po TS něco chtít, napište klidně mě, rád o tom budu starostu informovat. Teď například, budu chtít řešit situaci v naší sokolovně a její podle mě neutěšený stav. Uvidíme, jestli bude chuť stím něco udělat? Doufám, že ano. Už jenom pro ty děti co tam cvičí. Za každý další návrh předem děkuji.

4.1.2011 (00:49) Michal Drápalík
Zdravím Vás moji skorospoluobčané (kdo mě zná ví). Jak si tak pročítám zdejší diskusi, vyvolává to u mě vcelku nepříjemný pocit, že internet je mocná zbraň a vzájemné osočování v něm nezná mezí. Zvláště pak pod rouškou anonymity. Jestli je zdejší diskuse byť jen krajním obrazem společnosti ve Břehách, tak je mi do pláče. Opravdu si myslíte, že vy hrdinové schovávající se za rádoby vtipné pseudonymy jste tak nedotknutelní a nerozpoznatelní? Nejste, zeptejte se zdejších adminů. Absolutně uznávám svobodu slova, ale morální kredit si pro mě zachová jen ten, kdo se dokáže podepsat. Zkuste si tuto myšlenku přebrat, ať zde může vzniknou konstruktivní kritika a ne jen urážející a povětšinou nic neříkající výkřiky do tmy… A teď do mě…
S pozdravem Michal Drápalík

Tomáš Musil reaguje: |4.1.2011 (21:09)
Ahoj Michale, ještě když jsem byl zastupitel, hodně mě štvalo, že musím na zdejší diskuzi čelit mnohdy nepříjemným narážkám či otázkám od anonymních pisatelů. Dnes to už vidím jinak. Jednak jsem si na to už zvykl, protože sám poznáš, že stejně se dost lidí ve Břehách chová i ve skutečném životě. Do očí ti většinou nikdo nic neřekne a jak zajdeš za roh,…no dozvídal jsem se o sobě mnohdy neuvěřitelné věci. No a za druhé, uvědomil jsem si, že anonymní kritika bývá mnohem otevřenější, protože se lidi nebojí, a mnohokrát mě přiměla se nad daným problémem pořádně zamyslet. A o to asi většině takovým pisatelů jde, aby se upozornilo třeba na nějaký problém. Mě tedy osobně už nepodepsané příspěvky nevadí. A s tím zda je takový člověk rozpoznatelný nebo ne, s tím bych taky zcela nesouhlasil, lze možná zjistit IP adresa, ale mnohde pod jednou IP je v domě více počítačů a tudíž více uživatelů, nelze tedy poznat, kdo konkrétně to psal. A morální kredit, to už je dnes lidem jedno. Mě spíš mrzí, že se do diskuze nedokáží zapojit sami zastupitelé, od voleb už pár dnů uplynulo, pár témat ve kterých by mohli udělat jasno tu také už bylo napsáno a jen jednou odpověděl na jedno Lukáš Novotný a jinak nic. Nebojte se bavit s lidmi, ikdyž nevíte kdo je kdo. Díky. Tomáš

M.D. reaguje: |5.1.2011 (12:23)
Tomáši, máš v mnoha věcech pravdu a uznávám, že můj názor byl hodně vyhraněný proti anonymitě. Na druhou stranu si myslím, že kdyby se diskuse odvíjela ve slušných mezích, asi by mě napsat můj příspěvek nenapadlo. Když se tu třeba někdo vysmíval Lukášovi po nastříkání pěny do výfuku auta, to jsem si už vážně říkal co je to tady za lidi. S Lukášem přeci každý nemusí souhlasit, i třeba mně můžou přijít některé návrhy, řekněme odlišující se od mých představ, ale to přeci není důvod někoho napadat slovně, nebo nedej bože mu způsobit újmu. Myslím si, že jak si Ty podotknul, je Lukáš alespoň z těch zastupitelů, který se nebojí diskutovat. O morálním kreditu mám asi bohužel jen zbožné přání… S dohledáním podle IP máš pravdu, ale kdyby šlo do tuhého, každý jeden počítač by se měl dát dohledat podle MAC adresy, ale to jsem odbočili 🙂

Drtič reaguje: |5.1.2011 (14:36)
Myslím, že to není problém tady v obci nebo dokonce problém našich stránek, ale problém ve společnosti obecně. Avšak otevřenost jmen či IP adres, respektive odfiltrování anonymity nic na tomto stavu nezmění, spíše naopak – to je problém celospolečenský, který se musí řešit jinak a jinde.
A propos anonymita-kromě výše zmíněných má několik dalších pro, zejména zabraňuje osobním mstám či odhazování správných argumentů jenom pro osobu, která je napsala – osobní antypatie či „tenhle“ – chudák/hlupák – má co „mluvit“… Konečně anonymita není podmínkou ( jak mnozí i zde v obci potvrzují ), ale jedním z možných nástrojů, který s sebou často přináší právě i výlevy frustrovaných hlupců.

M.D. reaguje: |5.1.2011 (15:07)
Souhlasim 😉 a zvláště proto, že jsme v ČR je hrozba osobních msty velmi aktuální. Ale aby si někdo nemyslel, že jsem pro cenzuru nebo něco podobného… to vůbec ne… a proti slušné anonymitě nemám námitek…